وبلاگ دکتر علی کلانتری اسکوئی

وبلاگ دکتر علی کلانتری اسکوئی

وبلاگ علمی،آموزشی و خبری در رابطه با سامانه اطلاعات مکانی(GIS)
وبلاگ دکتر علی کلانتری اسکوئی

وبلاگ دکتر علی کلانتری اسکوئی

وبلاگ علمی،آموزشی و خبری در رابطه با سامانه اطلاعات مکانی(GIS)

استخراج داده از اتوکد

AutoCAD Data Extraction

یکی از امکانات ارزشمند در محیط اتوکد (معمولی و Civil 3D) دستور DATAEXTRACTION است. از رایج ترین موارد استفاده این دستور این است که مختصات نقاط وارد شده در اتوکد (x,y.z) را میتوانید به راحتی به صورت فایل اکسل یا تکست ذخیره و یا همان مختصات را بصورت یک جدول به محیط ترسیم اتوکد اضافه کنید. اما ترجمه راهنمای آن:

استخراج داده‌های اتوکد با استفاده از دستور DATAEXTRACTION یا به اختصار DX ، قابلیتی است که داده‌ها را از یک یا چند نقشه اتوکد استخراج کرده و در جدول قرار می‌دهد.  همچنین می توان از آن برای ادغام داده ها از یک فایل خارجی استفاده کرده و  داده ها را در یک جدول قرار داد.

بسته به تنظیمات انتخابی شما، این دستور می‌تواند داده‌ها را در فرمت فایل‌های csv، .xls، .mdb. و txt. ذخیره کند.

به بیان ساده، ویژگی استخراج داده‌های اتوکد، اطلاعات ترسیمی، هندسی (Geometry)، ویژگی‌های بلوک و ویژگی‌های شی را به جدول استخراج داده یا فایل خارجی صادر (Export) می‌کند.  این ویژگی با ساده سازی فرآیند جمع آوری داده ها در زمان صرفه جویی میکند و خطاهای پرهزینه ناشی از ورود دستی داده ها را کاهش می دهد. استخراج داده های اتوکد به طور خودکار مواردی را که با معیارهای خاص مطابقت دارند شمارش می کند؛ این به شما امکان می دهد داده ها را از فایل های خارجی وارد کرده و آنها را در ترسیمات خود ادغام کنید. با این ویژگی  هر بار که طرح را تغییر می دهید، به طور خودکار می توانید محتویات جدول استخراج داده ها را به روز کنید.

نکته: برای استخراج مختصات (x,y.z) فقط تیک Geometry را حفظ کنید.

دانلود راهنما

در ادامه برخی از خروجی های این دستور نمایش داده شده است.